kolaż2-940x256

“Jestem obywatelem najpiękniejszego narodu na świecie. Narodu, którego prawa
są surowe ale proste, narodu który nigdy nie oszukuje, który jest ogromny
 i bez granic, gdzie żyje się w chwili obecnej. W tym bezgranicznym narodzie,
tym narodzie wiatru, światła i pokoju, nie ma innego władcy oprócz morza.”
/Bernard Moitessier/

„Właściwie po co jest ta strona i ta zakładka o wyprawie ? – A nie moglibyśmy po prostu popłynąć ?”– zapytał Maciek,… jak zwykle celując prosto, w samo sedno …  No właśnie  – dobre pytanie –  po co ?  … przecież moglibyśmy popłynąć … ot tak … !!!  Nie mamy biura, przystani, jachtów ani żadnej struktury administracyjnej, a tym bardziej, uchowaj Boże, żadnej struktury pionowej z komandorami , prezesami, bosmanami i dyrektorami …..  To po co nam medialność?  Stanowimy przecież grono przyjaciół, wyznających zasadę

[parafrazując  mojego ulubionego Bułhakowa]: żeglarz jest żeglarzem nie dlatego, że posiada jacht ale dlatego, że żegluje.  Żeglujemy więc !!!

Lubimy jednak żeglować i spotykać się na naszych „czwartkach na barce”, w większym gronie. I właśnie, po to, żeby było nas coraz więcej i więcej, powstały – strona „Sympatyków” i ta zakładka. Aby było więcej ludzi połączonych wspólną pasją, kochających żeglowanie i morze.

To jest odpowiedź Maćku :)

Po trzech tłustych sezonach, w których zrealizowaliśmy 3 niezłe wyprawy – przypomnę – Wschodnia Grenlandia i Kanał Białomorski 2009r, Nordkapp i Hiszpania w 2010, Svalbard w 2011, przyszedł sezon 2012, który nieco nas zaskoczył i na chwilę zbił z tzw. pantałyku. Ale już dość – w sezonie 2013 znów bierzemy sprawy w swoje ręce i wracamy na morze.

Te ostatnie, trzy tłuste sezony, były sezonami „zimnymi”.  Po zasięgnięciu opinii Sympatyków i Członków, postanowiliśmy  przychylić się do woli większości i rozgrzać nieco nasze towarzystwo.

„Vox Populi Vox Dei” – płyniemy na Azory !!!

Na pokładzie, znanego nam, jachtu „Stary” z zaprzyjaźnionego JK AZS Szczecin, organizujemy 8 etapową wyprawę na Azory, podczas której każdy może znaleźć coś dla siebie.

Wyprawę rozpoczną Twardziele, którzy przez Bałtyk, z ukochaną Kopenhagą, bez której sezon się nie liczy, kanał Kiloński i Helgoland (wyspę koneserów), dotrą do Amsterdamu.

Następnie Wielbiciele ekstremalnych pływów, Pogromcy prądów, Smakosze serów i naleśników,  przeskoczą wzdłuż brzegów Francji, mijając lewą burtą wyspę Quessant i francuski departament “Finistere”, czyli “koniec świata”, do Camaret Sur Mer.

Tutaj jachtem zawładną Ciepłolubni Miłośnicy rosyjskiej biskajskiej ruletki i  leniwego kołysania się na długiej, oceanicznej fali, którzy zostawiwszy Francuzom ich Bretanię z cydrem i przegrzebkami, przeskoczą wprost na półwysep Iberyjski, z ostrym hamowaniem w Vigo.

W Vigo czekać już będą nasi Kolumbowie, stęsknieni za bezkresnym horyzontem, żądni metafizycznych przeżyć jakich dostarcza wielodniowa żegluga po oceanie, gdy dookoła jest tylko woda a nad głowami zmieniające barwy niebo i nic więcej. Żegluga, podczas której osiągamy szczególny stan umysłu, stan wewnętrznej radości, euforii, swoistej nirwany, dającej nową perspektywę – nową percepcję siebie i świata. Zbliżamy się  niemal fizycznie  do tajemnicy i sensu istnienia. Doświadczamy stanu pozwalającego dotrzeć do takich aspektów siebie, do których nie mamy dostępu w innych okolicznościach. Może to jest właśnie praprzyczyna dla której wciąż i wciąż wracamy na morza i oceany, nazywając to zewem morza.

 …. ląd na horyzoncie !!! – osiągamy cel wyprawy – Archipelag Azorów … i droga powrotna… czyli to samo tylko na odwrót, od Kolumbów zaczynając a na Twardzielach kończąc.

 Popłyńcie z nami … będzie świetnie.  Zapraszamy.
Na tych stronach znajdziecie wszystkie szczegóły organizacyjne.

May the wind be always on your back.

J.G.

P.S. Pilnujmy marzeń

 

 

 

Warunki uczestnictwa

Wyprawa organizowana jest w formule „non-profit”, na zasadzie dobrowolnego współuczestnictwa w przygotowaniu jachtu i udziału w wybranym rejsie oraz solidarnego pokrycia wszystkich kosztów rejsów przez ich uczestników. Ryzyko finansowe etapów – obowiązek opłacenia kosztów czarteru jachtu, skompletowania załogi i przeprowadzenia jachtu od portu zaokrętowania, przewidzianego harmonogramem wyprawy, do portu wyokrętowania, spoczywa na skipperach, w związku z czym mają oni głos decydujący w doborze załóg, tras rejsów i odwiedzanych portów.

Szczegółowe informacje o kosztach będziemy mogli podać  już wkrótce.  Informacje na temat harmonogramu i sposobu wnoszenia opłat – u skipperów.

Zapewniamy pełną przejrzystość finansów wyprawy każdemu z uczestników, który będzie chciał się z nimi zapoznać.

Współudział w rejsach jest całkowicie dobrowolny i nie wiąże się ze świadczeniem przez nikogo jakichkolwiek usług. Nie istnieje zatem relacja klient – usługodawca. Odpowiedzialność za jacht i załogę spoczywa, zgodnie z obowiązującym prawem, na Kapitanie. Wejście w skład Załogi oznacza podporządkowanie się zasadom obowiązującym podczas rejsu morskiego. W przypadku niekorzystnych warunków pogodowych, konieczności zapewnienia bezpieczeństwa załodze, jachtowi lub z innych istotnych przyczyn, założenia dotyczące celu wyprawy, trasy i odwiedzanych portów mogą ulec zmianie. Ostateczna decyzja co do realizowanej trasy należeć będzie do Kapitana jachtu i Uczestnicy – Członkowie Załogi, w pełni to prawo respektują, zrzekając się wszelkich pretensji i roszczeń. Do obowiązków Członków Załogi – Uczestników rejsu należy czynny udział w czynnościach związanych z prowadzeniem jachtu i utrzymaniem porządku wyznaczanych przez Kapitana takich jak: wachty, obserwacje, przygotowywanie posiłków, niezbędne naprawy i prace konserwacyjne, utrzymanie porządku i czystości. Po zakończeniu rejsu, na życzenie Uczestników, Kapitan wystawi opinie wraz z wyciągiem z dziennika jachtowego, które stanowić będą dokumenty potwierdzające odbycie stażu.